Viktige budskap
UTKAST
Det er flere måter man kan konferere med kollegene på sykehuset på.
Når det haster (øhjelp/halvøhjelp) er telefonen best. Les mer om ulike alternativer her
Noen avdelinger har også tilbud om konferering med bakvakt via telefon. Du finner mer informasjon om dette under "Klinisk samhandling" > [aktuelt fagområde]
Dialogmeldinger kan brukes når det er greit å så svar i løpet av 3-5 dager.
Les mer om de ulike muligheten under
Dialogmeldinger kan brukes for problemstillinger der:
asynkron kommunikasjon er ok (du sender melding når du har tid og avdelingen svarer når de har tid)
problemstillingen er avgrenset. Bruk henvisning for mer sammensatte problemer.
IKKE avviksmeldinger, IKKE administrative meldinger. HUSK: Alle meldinger ligger i journal.
De ulike avdelingene har ulike rutiner for å være tilgjengelig på telefon for problemstillinger som ikke gjelder innleggelser.
Vi vil prøve å holde dere oppdatert. Se under Avdelinger >[aktuelt fagområde]
Meld ifra om dere oppdager feil/mangler.